GEOGRAFIJA 6, 17. 4. 2020
Lepo pozdravljen pri učenju geografije na daljavo.
Prejšnjo učno uro si se učil o podnebju. Če b rekli poenostavljeno, je podnebje povprečno vreme v daljšem časovnem obdobju na nekem območju. Naša učna tema danes so TOPLOTNI PASOVI (SDZ str. 83 – 85).
Danes bomo spoznali toplotne pasove na Zemlji in njihove značilnosti. Podnebje se razlikuje v različnih toplotnih pasovih in znotraj posameznih toplotnih pasov. Nanj vplivajo različni dejavniki podnebja. Zemljino površje segrevajo Sončevi žarki, ki vpadajo pod različnimi koti. Večji kot je vpadni kot Sončevih žarkov, močnejše je segrevanje.
Tvoje delo:
- V zvezek napiši naslov TOPLOTNI PASOVI.
- Na tej povezavi: https://folio.rokus-klett.si/?credit=GEO6SDZ&pages=82-83 si oglej posnetek Podnebje in podnebne spremembe.
- Odpri SDZ na str. 83 in preberi besedilo.
- V zvezek iz besedila izpiši imena vseh petih toplotnih pasov napiši, kje leži:
- a) Tropski pas:
- b) zmerno topli pas:
- c) mrzli pas:
- Preberi besedilo na naslednji strani insi oglej posnetek Podnebni dejavniki na povezavi https://folio.rokus-klett.si/?credit=GEO6SDZ&pages=84-85
- izpiši dejavnike, ki vplivajo na podnebje.
- Izpiši značilnosti podnebnih pasov.
- V SDZ reši naloge: 1 na str. 84
2 na str. 84
3 na str. 85,
*4 na str. 85 (rešijo učenci, ki zmorejo več)
- Pri zapisu si pomagaj s spodaj napisanimi ključnimi besedami . Slikaj zapis in rešeno nalogo ter pošlji.
Več lahko izveš na:
SEGREVANJE ZEMELJSKEGA POVRŠJA: https://eucbeniki.sio.si/nit5/1334/index1.html
Uspešno učenje ti želim, učiteljica Silva
TOPLOTNI PASOVI
Toplotni pasovi na Zemlji (KATERI?)
- Vroči pas
2.
3.
4.
5.
Lega: (KJE?)
Vroči pas leži
Zmerno topli pas
Mrzli pas
Podnebni dejavniki: (NAPIŠI ŠE OSTALE)
-nadmorska višina
–
–
–
Značilnosti pasov: (GLEJ SDZ)
GEOGRAFIJA 6, 10. 4. 2020
Lepo pozdravljen pri učenju geografije na daljavo.
Prejšnjo učno uro si se učil o vremenu. Si vsak dan zapisal v zvezek, kakšno je vreme? Si naletel pri učenju na težave? Si se uspel vpisati v spletno učilnico za geografijo? Vanjo se prijaviš preko AAI računa in gesla. Če imaš težave, piši na: silva.rakusa@guest.arnes.si.
Tema naše današnje učne ure je PODNEBJE (SDZ, str. 81 – 82).
Tvoje delo:
- V zvezek napiši nov naslov
- V SDZ i-rokus na str. 81 si oglej posnetka Podnebje in Podnebne spremembe.
- Preberi statistična dejstva – podatke o podnebju (Ali veš).
- V SDZ (str. 81-82) preberi besedilo o podnebju.
- Dobro si oglej klimogram na str. 81.
- Razmisli, ali ljudje vplivamo na podnebje.
- Izpiši dejavnike, ki vplivajo na podnebje.
- Ali se podnebje spreminja?
- Razmisli in pojasni, kako človek vpliva na podnebje: taljenje ledu, segrevanje ozračja.
- Znaš opisati razliko med podnebjem in vremenom?
- Kratek povzetek učne snovi napiši v zvezek in mi ga pošlji na moj e-naslov. V e- učilnici je priložen Power Point.
- Reši nalogo 2, str. 82 – risanje klmograma. Natančno sledi navodilom. Pomembno je, da krogec za višino temperature narišeš na sredino stolpca. Pike povežeš in dobiš krivuljo za potek temperature za celo leto. Stolpce, ki prikazujejo količino padavin, pobarvaš v celoti.
Pa še nekaj zanimivosti povezanih z vremenom. Če želiš, si jih oglej na spodnji povezavi.
Otroška poročevalka pri vremenoslovcu: https://www.youtube.com/watch?v=0do70C0qbZw
Lahko tornado nastane v Sloveniji: https://www.youtube.com/watch?v=09-9Ngqsdj0
Lep pozdrav, učiteljica Silva
GEOGRAFIJA 6, petek, 3. 4. 2020
Lepo pozdravljen pri učenju geografije na daljavo.
Prejšnjo učno uro si se učil o orientiranju. Si si ogledal film? Upam, da si napisal povzetek učne snovi. Si naletel pri učenju na težave? Vsa gradiva za samostojno delo boste našli v spletni učilnici za geografijo. Vanjo se prijaviš preko AAI računa in gesla. Če ti bo uspelo, mi piši na: silva.rakusa@guest.arnes.si-.
Tema naše današnje učne ure je VREME (SDZ, str.80). Učno snov o gibanju Zemlje, ki je nekoliko bolj zahtevna, bomo obravnavali, ko bomo spet sedeli v šolskih klopeh.
Tvoje delo:
- Poglej skozi okno in v treh povedih opiši, kakšno je danes vreme.
- Na spletni povezavi https://www.rtvslo.si/vreme prisluhni vremenski napovedi. Bodi pozoren na to, katere vremenske elemente napovedovalec izpostavlja.
- Pozorno preberi besedilo v učbeniku (str. 80).
- V i-rokusu, str. 80, klikni na povezavo in si oglej kratka filma: vreme, elementi vremena in napovedovanje vremena
- Klikni na povezavo na isti strani in si oglej slike, ki prikazujejo različno vreme.
- Oglej si, katere pripomočke uporabljajo meteorologi pri opazovanju vremena.
- Pojasni, s čim se ukvarja znanost, ki se ji reče vremenoslovje ali meteorologija.
- Ta teden spremljaj in zapisuj značilnosti vremena (tabela spodaj).
- Razmisli, zakaj je opazovanje in napovedovanje vremena tako pomembno.
- Napiši kratek zapis učne snovi v zvezek.
- Iz časopisa izreži vremensko napoved in jo prilepi v SDZ (str. 80)
DAN | VREMENSKA NAPOVED |
Veliko uspeha pri učenju geografije ti želim. Pazi nase!
Lep pozdrav, učiteljica Silva
GEOGRAFIJA 6, 27. 3. 2020
Lepo pozdravljen pri učenju geografije na daljavo.
V prejšnjih dveh urah smo ponavljali učno snov za pisno ocenjevanje znanja. S preverjanjem znanja bomo počakali, upam, da se kmalu vidimo v šoli. Uči se iz SDZ, odgovorite na vprašanja. Reši naloge SDZ. Imate odprta vsa Rokusova gradiva. Rešuj interaktivne naloge. Rešuj naloge v rubriki Ponovi in si odgovore zapišite v zvezek (na drugi strani). Če boš imel težave, mi piši na moj e-mail: silva.rakusa@guest.arnes.si. Zapis učne snovi, ki ga boš naredil, poslikaj s telefonom in pošlji na moj mail.
Danes bomo začeli z novo učno snovjo, ki jo že poznaš iz 4., 5. razreda:
ORIENTACIJA
Nameni učenja:
- Poznam in uporabljam različne načine orientiranja v naravi,
- s pomočjo kompasa znam določiti strani neba,
- znam orientirati zemljevid in ga skupaj s kompasom uporabljam za orientacijo v naravi,
- razumem, zakaj je orientacija v vsakdanjem življenju pomembna.
Tvoje delo:
- Napiši naslov v zvezek.
- Razmisli, kaj že veš o orientaciji.
- Na spletni povezavi si oglej film o orientaciji:
https://www.youtube.com/watch?v=0leWiyAHe7M
- V SDZ, str. 58 reši nalogo 1.
- Preberi besedilo na straneh od 58 do 60.
- Če je sončno vreme in imaš uro s kazalci, se poskušaj orientirati.
- Opazuj dolžino sence čez dan. Kaj ugotoviš?
- Če imaš pametni telefon, se poskušaj orientirati s pomočjo GPS-a ali kompasa na njem.
- Ob pomoči zemljevida Slovenije (uporabljal si ga v 5. r.) reši nalogo 2.
- Napiši kratek povzetek z načini orientacije v zvezek.
- Izdelaj preprosti kompas: Glej navodila za izdelavo, SDZ, str. 61. Ti bo eksperiment uspeL? Deli fotografije z nami in pošlji na mail.
Veliko uspeha pri učenju geografije ti želim. Pazi nase!
Lep pozdrav, učiteljica Silva
POUK GEOGRAFIJE NA DALJAVO
Pozdravljeni, dragi učenci in starši!
Obveščam vas, da bo naše delo pri geografiji sedaj nekaj časa potekalo preko spletne učilnice za geografijo. V spletno učilnico se boste prijavili preko AAI računa. Učitelj Drago vam je dal uporabniška imena in gesla preko katerega lahko vstopate v spletno učilnico. Ključ za vse učence od 6. do 9. razreda pri geografiji je tomaz. V 1. poglavju, čisto na vrhu boste našli napotke za delo pri pouku geografije na daljavo. Na moj mail silva.rakusa@guest.arnes.si boste pošiljali vaše povratne informacije o opravljenem delu doma, lahko se mi oglasite, če boste imeli težave pri prijavi.
Pazite na svoje zdravje!
Lep pozdrav od učiteljice Silva Rakuša