Naša šola se je v letu 2021/22 včlanila v mrežo UNESCO pridruženih šol (ASPnet) in pridobili smo naziv kandidata za člana.

ASPnet je kratica za UNESCO pridružene šole (angl. Associated Schools Network, tudi Associated Schools Project Network).

 

Učenci 1. VIO predstavljamo izvedene dejavnosti projekta .

 

  1. razred: »VODA JE ŽIVLJENJE«

Učenci so reševali uganke o vodi.

Poslušali so pravljico Stara pipa.

 

Ogledali smo si različne posnetke o vodi in odpadkih in se o njih pogovarjali.

Življenje brez vode ni življenje:

https://www.youtube.com/watch?v=9pjARTSSqtI

Kako 13-letna Aysha potrebuje 8 ur za pot do vode in nazaj domov:

https://www.youtube.com/watch?v=CXwsMuukB24

Kapljica in Listek raziskujeta: Kam gredo odpadki, ko jih odvržemo

https://www.youtube.com/watch?v=Rh9XGrbLNic

 

Ob gledanju posnetkov smo spoznali, kako srečni smo lahko, da si čisto pitno vodo lahko natočimo iz pipe. Izvedeli so, da je Slovenija vodnata država. Pravico do pitne vode imamo  napisano v Ustavi. Čisto vodo pa onesnažujejo odpadki. Dogovorili smo se, da bodo skrbeli za ločevanje odpadkov, opozarjali sošolce in starše ter s tem pomagali skrbeti za čisto pitno vodo.

 

V skupinah smo narisali kanto za smeti in napisali odpadke, ki sodijo vanjo.

Na izrezane kapljice je vsak učenec napisal eno misel o vodi.

 

Kapljice smo z vrvico navezali na dežnik.

Ob svetovnem dnevu voda bomo izvedli naravoslovni dan, na katerem bomo ponovno poudarili pomen vode in zavedanje, da mnogo ljudi na svetu nima dostopa do pitne vode.

  1. razred: »KAPLJICE ŽIVLJENJA – VODA«

Razmišljali smo o vodi na različne načine. Najbolj smo se osredotočili na vodo kot vsakodnevno nujno potrebno dobrino. Predvsem dobrino, katere vrednost se premalo zavedamo.

Ali zapremo pipo, ko ščetkamo zobe?

Ali zapremo pipo, ko se milimo pod tušem?

Ali kdaj pomislimo na to, da mogoče vsi otroci nimajo dostopa do pitne vode? Pri nas pa je voda kot nekaj samo po sebi umevnega in vsakdanjega.

Ogledali smo si dokumentarne oddaje o pomanjkanju vode v Afriki, kako tam živijo ljudje. Kako daleč hodijo otroci po vodo, ki sploh ni pitna in otrokom povzroča številne bolezni.

Na to temo smo risali Kapljico življenja z ogljem.

 

Z učenci smo se pogovarjali o tem, kakšen pomen je imela voda nekoč, ko so bili njihovi stari starši otroci. Kakšne imajo izkušnje z vodo kot dobrino.

Zastavili smo si dve vprašanji:

  • Kakšen pomen je imela voda v časih, ko ste bili majhni?
  • Ali ste imeli neomejeni dostop do vode, tako kot imamo danes? Opišite, kako ste prišli do vode, ki ste jo potrebovali za kuhanje, osebno higieno, pranje perila…?

Učenci so s svojimi starimi starši izvedli intervju. Nastali so dragoceni zapisi.

 

Učenci so z veseljem v razredu predstavili svoja raziskovanja.

Za konec pa smo »kapljici življenja« dodali nekaj vzpodbudnih besed.

 

 

 

 

  1. razred: »BREZ VODE NI ŽIVLJENJA«

Z učenci se o vodi in njenem pomenu veliko pogovarjamo. Vemo, da vsa živa bitja potrebujemo vodo za svoje življenje. Zavedamo se, da brez vode ni življenja, zato moramo z njo tudi varčevati.

Vodo potrebujemo vsak dan za pitje. Vsak ima svojo stekleničko, iz katere že pred poukom popijemo nekaj požirkov vode.

Vodo potrebujemo tudi za osebno higieno, kuhanje, šport, promet….

(Skupno 91 obiskov, današnjih obiskov 1)